söndag 15 januari 2012


En idé

Äntligen, efter mycket huvudbry, fick jag idag på förmiddagen en idé om hur jag kan genomföra vårens samlingar med skolan. Normalt vet jag långt innan en termin börjar vad jag vill göra, men i år var det stiltje. Att idén kom mitt på blanka förmiddagen kanske beror på att jag sov ovanligt gott och länge i natt och en utvilad hjärna ......
Nåja, nu gäller det att planera, tänka igenom, förkasta, tänka på nytt, förbereda rent praktiskt osv. Det är en väldigt intensiv och rolig process. I början av mars och några veckor framåt kan skolbarnen komma! I förtroende kan jag avslöja att det ska handla om påsken. Mer tänker jag inte säga idag.

Sen kom det för mig, lite sent men i alla fall, att det är tulpanens dag idag. Jag som älskar tulpaner hade glömt! Nåja både ni och jag får hålla tillgodo med bilden här ovan.
Nu ska jag spinna vidare på min idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar