torsdag 1 oktober 2009

Idag hade jag de sjätte samlingen, av sammanlagt nio, med skolan. Och det som är anmärkningsvärt är det faktum att alla lärare och en hel del elever uttryckte besvikelse över att vi inte avslutade samlingen i kyrkan. Jag brukar annars lägga in en liten meditation med lugn musik som avslutning.
Detta är något mycket glädjande för mig och det får mig att fundera över hur jag ska lägga upp mina samlingar i vår.
Nu hoppas jag bara att inte de styrande i församlingen klagar allt för mycket över de "höga uppvärmningskostnaderna", när jag har samlingar i kyrkan. Det har ju varit en del tjafs om det.

Borde de inte förstå hur stort det är, att en skola så regelbundet (9 år i rad, två gånger per år) kommer till kyrkan med barnen?

Efter en härlig och varm september har höstkylan slagit till på allvar. För en vecka sedan, i morgon, satt B-O och jag, tillsammans med många andra, på en utomhusservering och åt lunch. Det kan man inte göra i morgon! Nu sitter vi med yllesjal kring axlarna och någon t.o.m med filt över sig, när vi tittar på TV. Ändå är värmen påslagen i huset.
T.o.m Katten Torkel måste tycka att det är ett uselt väder, för idag kom han in och gick och la sig på sin plats i bastun. Det har han inte gjort sen tidigt i våras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar