lördag 17 oktober 2009

Jag fick ett biobesök med efterföljande restaurangbesök i födelsedagspresent av min man. Detta var i april.
Vi har ännu inte kommit iväg på varken bio eller restaurang.
Det beror nu inte på att B-O inte vill eller att jag inte har tid.
Nej, hindret har varit den totala avsaknaden av sevärda filmer. Hela sommaren har det gått den ena, riktigt dåliga, amerikanska film efter den andra!
Efter att ha studerat dagens bioannonser i DN kan jag konstatera att både biobesök och restaurangbesök kan genomföras inom en överskådlig framtid. Jag hittade inte mindre än tre filmer på Zita som jag kan tänka mig att se. Så presenten är räddad!

Måste ta reda på vilken veckodag 11 april 2010 är. Min kära syster ska ha vernissage då. Jag har ju i ett svagt ögonblick lovat henne att komma. Det är så klart en stor sak för henne. Om vi har tur infaller 11 april på påsklovet och då är det ablolut inga problem. Om 11 april är en lördag är ett besök genomförbart om än lite stressigt. Ryan air (Gud signe dem) flyger numera från Skavsta till Memmingen och då är det bara ett stenkast till Krumbach och inte alls långt till München heller. Jag ska forska i saken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar