söndag 4 oktober 2009

Det har blåst i natt! Ibland sjöng det i så att huset skakade. Men vinden blåste bort allt det gråa, murriga regnet. Nu syns blekrosa, lätta moln mot en ljusblå himmel bakom guldgula björklöv, som lyses upp av de första, sneda solstrålarna. Mycket vackert!
Om man målade detta eller fotograferade det, skulle man tycka att det var kitsch. Men så här i verkligheten kan man inte annat än att älska det.

Maken har åkt till Karlstad. Hans far fyller 90 år idag. Besöket ska vara en överraskning. I över en vecka har maken planerat denna överraskning och ju närmare dagen kom desto mer tveksam blev han om han gör rätt. I går sas det att han skulle åka vid niotiden, i morse blev det klockan åtta och nu åkte han iväg, mycket stressad, klockan sju. Hoppas att allt går bra! Hur som helst kommer svärfar att uppskatta besöket, det är jag säker på.

Själv ser jag fram emot en dag helt på egen hand. Yngsta dottern kommer hem först vid halv femtiden och äldsta dottern med lille son stannar hemma pga kraftig förskylning samt sönderslagna bilrutor. Annars hade de tänkt att komma på besök idag. Det var ett tag sen sist som de var här.

Hunden och jag ska roa oss med långpromenad både morgon och sen eftermiddag. Sen får jag nog röja ur växthuset och ta tag i mitt pelargonproblem. Det får räcka som planerade arbeten för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar