onsdag 7 oktober 2009

Under sommaren har jag börjat att släktforska. Det var mycket enkelt när det gäller min sida av släkten. Jag fick med mig en bunt dokument när vi var i Krumbach i våras. Sen var det bara att få ordning på dem. Jag använde ett gratis program på nätet och satte igång. Efter ett tag fick jag meddelanden om att det fanns "matches", dvs andra personer som hade samma anfäder, eller mödrar för den delen. På så vis fick jag kontakt med en dam i Tyskland som jag är avlägset släkt med och med maken till en av B-O´s kusiner. Med deras hjälp kunde jag komma en bit till på vägen bakåt genom generationerna.
En sak till har jag lärt mig genom detta: Fråga alla som ännu är i livet. Om alldagliga ting och stora händelser i deras liv. Sådant blir mycket intressant om en - två generationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar