söndag 11 oktober 2009

Eftersom bondepraktikan gav så handfasta upplysningar i fråga om sinnelag och element har jag försökt att komma fram till vilket element som ska ha påverkat mig. Efter mycket sökande på Google har jag kommit fram till att elden är mitt element. Elden står för sommar, menar de som skrivit informationen. Nåja, kanske det stämmer. Men å andra sidan vem tycker inte om sommar? Eller, vem känner sig inte bättre till mods, en varm och solig sommardag än en kall och kulen höstdag, som idag?

Jag är inte speciellt övertygad om elementernas och planeternas påverkan på våra liv.
Sedan kan jag tro på att månen och solen har inverkan på vårt välbefinnande, men det är kanske en annan sak.

Det bästa med kulna och ruggiga dagar är att man får vara lite lat och ägna sig åt "myspys". Det är precis vad jag ska ägna resten av dagen åt. Tända en brasa, koka gott te, värma några bullar, dra filten över mig och bara vara. Sen kan jag nog tänka mig att laga lite god mat, men det får bli senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar