söndag 27 september 2009

Söndag eftermiddag. Tid att ladda batterierna inför kommande vecka. Men jag vet inte hur!

Jag har försökt med att läsa, men jag har svårt att koncentrera mig idag.
Jag har försökt med promenad. Det var ju i och för sig trevligt, men inte känner jag mig stärkt precis.
Jag har försökt med TV, jag bara somnar.

Det är så konstigt. Om jag lägger mig på sängen för att ta en tupplur, kan jag inte somna. Men om jag sätter mig framför TV-n så somnar jag direkt.

Något är fel idag. Förmodligen för lite sömn sistlidna natten. Hunden var dålig i magen och behövde gå ut tre gånger. Det ger inte någon vidare sömn.

Yngsta dottern förslog att vi kunde gå på bio. Men det skulle nog vara bortkastade pengar, för min del i alla fall. Jag skulle somna på nolltid och så skulle hon få sitta och skämmas. Nej, det vill vi inte riskera!

Jag har i alla fall författat en ny haiku. Det är alltid något.

Eldig höstfägring.
Att lita på framtiden,
solen och våren.

Om jag sätter igång och lagar mat så kanske livsandarna vaknar. Jag gör ett försök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar