lördag 26 september 2009

Igår var det 20 grader och strålande sol! Men vad gjorde jag? Jo, jag flängde från IKEA til Elgiganten, till Jula, til Clas Olsson osv för att hitta en elektronisk transformator till min trasiga skrivbordslampa. Det är tydligen helt omöjligt att hitta en sådan. Och det bär mig emot att slänga den, för övrigt ,väldigt snygga lampan och köpa en ny. Jag får utreda om det finns en elaffär i Södertälje som kan tänkas ha en transformator.

Idag är himlen inte lika blå, men det är varmt och skönt. Så idag måste det bli en stund i solen! Tänk att, i slutet av september, kunna gå utan jacka eller sitta i solen i bara t-shirt och tycka att det är varmt, kanske tom för varmt!

I kväll ska vi gå på teater, "Pariserflickorna". Våra snälla grannar bjuder oss, på detta och en efterföljande supé, som tack för blomvattning o dyl. Jag ser mycket fram emot det.

För övrigt är jag fortfarande uppfylld av den varma och kärleksfulla stämningen på föräldramötet i förrgår. Jag kommer verkligen att sakna dessa lärare som inte bara är eldsjälar utan även helt underbara människor. Tänk att få ha sådana personer omkring sig när man går i skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar