fredag 11 september 2009

En mycket snäll person, I. , har varit och plockat lingon (40 liter) och ville dela med sig TILL MIG. Så nu står en hink med 10 liter färdigrensade lingon och väntar på att jag ska koka sylt i morgon. Dessutom fick jag en massa äpplen att koka mos på och en påse med supergoda Viktoriaplommon.

Morgondagens jobb är alltså färdigplanerat: promenad med hunden, hänga tvätt, koka sylt och mos, dra en sväng med dammsugaren och laga mat. "Späckat program alltså, men jag ska nog hinna med en liten stund i solstolen med Stefan Einhorns senaste bok också.

Idag var B-O och jag in till Södertälje för att köpa en resa till Budapest. Efteråt åt vi lunch i Hebbevillan och fick där en guidad tur. Intressant, men man förstår hur mycket det måste kosta att hålla igång ett sådant ställe. Ändå jobbar guider och övriga i föreningen gratis och föreningen får väl in en slant i hyra från restaurangen och sommarteatern. Bara något sådant som nedmonteringen av det fallfärdiga rucklet som hade stått övergivet i många år, flytten och lagringen av alla delarna samt arbetet med att bygga upp huset igen på den plats där det finns nu, är en bedrift. Att hålla det vid liv och framför allt att hålla liv i huset med föreläsningar o dyl är även det en bedrift. Vendela Hebbe gläds nog i sin himmel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar