tisdag 8 september 2009

Jag är omsvärmad! Bakom mig på stolen (lite trångt!) ligger katten Rossini, Isadora (lilla katten) har lagt sig tillrätta bredvid datorn på skrivbordsunderlägget och hunden Bessie ligger i fåtöljen bredvid skrivbordet. De väntar på att jag ska se dem och prata med dem och klappa dem. Allt detta har jag redan gjort men de finns här ändå, inte påträngande och tjatande, utan tålmodiga och förväntansfulla. Vilken tillit har de inte för oss, deras människor! De vet att jag finns där och att jag inte glömmer bort dem utan att jag bara är lite upptagen med något annat en liten stund. Sedan kanske det kan bli något gott att äta eller t o m en promenad (för Bessies del).

I natt hade jag en mycket underlig dröm. Som så ofta fanns jag i ett hus som var mitt, men som inte såg ut som vårt hus. Det kändes dock inte lika trivsamt som det brukar göra i mina "husdrömmar", när jag inreder och planerar. Nej detta hus var färdigt. Men när jag öppnade dörren vällde det in massor med människor som jag inte kände. De tog över "mitt hus". Jag försökte att hejda dem men lyckades inte. Som tur var vaknade jag (genomsvettig) innan drömmen belv alltför otäck. Inte vet jag vad detta kan betyda, Jung skulle säkert ha någon plausibel förklaring.
Annars älskar jag mina "husdrömmar" och vaknar alltidväldigt utvilad och tillfreds efter en sådan dröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar