måndag 14 september 2009

Igår var jag med yngsta dottern på konsert på Kulturhuset i Ytterjärna. Ale Möller med vänner! Vilken otroligt fantastisk upplevelse. I programmet annonserades de som en musikalisk vilrvelstorm och jag håller med, de fick Kulturhuset att gunga. Så nästa gång de kommer står jag gärna i kö för att få en biljett.

Idag är det höstsol, vilket även det är underbart att få känna. Stunden på eftermiddagen i solen blev nästan lite svettig. Men vi ska inte klaga. Det är ju trots allt mitten av september och vi har inte behövt sätta på värmen än, vi kan njuta av eftermiddagar på balkongen eller på trädäcket uppe i trägården. På morgnarna är det kylig och klar höstluft, precis rätt för en stärkande skogspromenad.
Och ännu kan man plocka blåbär till frukost! Bessie har fått in vanan att komma vid samma ställe i skogen och puffa på min högra hand. Det betyder: Matte plocka lite blåbär till mig! Sen sätter hon sig snällt och tittar på när man plockar en hand full och man riktigt ser hur hon njuter när hon sen äter dem. Ibland är hon inte nöjd med bara en hand full utan hon väntar mer. Undrar så vad vi ska hitta på när blåbären har tagit slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar