tisdag 29 september 2009

Idag var det inte riktigt lika varmt som igår.
Igår kväll blixtrade det till, med en efterföljande smäll som fick hela huset att skaka. Av ren förskräckelse stängde vi av alla elektroniska apparater och drog ut sladdar o dyl. Men det blev inte mer än så. Det gjorde nu ingenting för det var ändå dags att gå och lägga sig.
Regnet och åskan hade dock kylt av luften så mycket att det var en minusgrad i morse. Detta betyder att känslan av sommar definitivt är förbi. Nu får man skrapa bilrutor, sätta på sig överdragsbyxor, gå med halsduk och kanske, kanske sätta på värmen inomhus. Om det är lika kallt i morgon ska jag göra ett försök i smyg. Får se om B-O märker något.

Annars har dagen bjudit på både sol, vackra höstfärger och trevliga möten. En del bekanta blir man bara så himla glad av. De behöver inte göra så mycket eller säga något särskilt, man blir glad ändå. Det räcker med deras blotta uppenbarelse!

Jag hoppas att hundens mage har lugnat sig. Sistlidna natten var hon tvungen att gå ut fyra gånger mellan klockan halv tre och halv sex. Så min dag har gått i ultrarapid.

Yngsta dottern sitter med en kompis i soffan med datorn i knät och skrattar och är allmänt larvig. Jag ska nog köra bort dem därifrån (låter hemskt) men nu vill jag titta på TV. De kan sitta någon annanstans. Det är vad jag tycker, får se om de tycker likadant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar