onsdag 4 november 2009

Ofta kommer det reklammeddelanden på min mail. Det ena dummare än det andra.
Ibland direkt förolämpande, som erbjudanden om viktminskningstips, antirynkkrämserbjudanden (långt ord det där!), trosor för damer över en viss ålder osv.
Jag undrar så hur de väljer ut sina offer. Jag trycker alltid förnärmat bort dem utan att läsa dem.
Men sen kommer det reklam som jag inte kan låta bli att kolla upp. Texterna brukar vara rätt underhållande. Dagens guldkorn står Libris och tradera för.

Libris vill att vi ska köpa fler Biblar. För att locka oss har de författat följande mening: "Libris har attraktiva, snygga och väldigt användbara Biblar." Whow! Jag kan knappt bärga mig. Äntligen något nytt på Bibelfronten! Jag som har gått omkring i alla år och inbillat mig att det är innehållet som räknas! OK snygg kan jag förstå, det handlar om layout och tilltalande pärmar. Attraktiv, nja. Betyder inte det tilldragande? Jag ska alltså lockas till att läsa Bibeln genom en tilldragande utsida. Vad händer om jag inte gillar insidan? Kan jag reklamera? Bäst är ändå väldigt användbar! Till vad? Jag är ju gammal och mossig och vet bara ett sätt att använda en Bibel på. Men vem vet, Libris har kanske fler förslag?

Mest förföriskt var traderas reklam för Bert´s (sch)lagerrensning. Där var jag bara tvungen att se efter! Jo, har man sett! Om jag sköter mina kort väl (bjuder rätt pris) så kan jag bli ägare till Bert´s singel "Huppa Hulle"! Undrar vad den kan vara värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar