fredag 13 november 2009

Eftersom yngsta dottern arbetar med sitt treårsprojekt och har valt att fotgrafera de sju dödssynderna, följer vi serien med samma namn på TV4 fakta. När man tittar på programmen är det lätt att förstå varför vissa företeelser i den mänskliga naturen har klassats som just dödssynder. Jag ser nu med spänning fram emot dotterns tolkningar av detta.

Annars vaknade jag till solsken. Vilken skillnad. Dagen har gått så lätt, trots att solen försvann rätt snabbt.
I DN skrev rosorna guru, Lars Åke Gustavsson, om hur man ska förbereda sina rosenrabatter inför vintern. Oj, oj, oj tänkte jag. Det är en massa jobb som jag inte har räknat med! Som tur var avslutades artikeln med meningen att Lars Åke själv inte gör någonting med sina rosor, han har nämligen "bara" gammaldags rosor. Så även jag! Där föll en sten från mitt hjärta. Men vid tillfälle, och det rätt snart, ska jag nog gå ut och binda upp dem lite bättre så att inte snön skadar min djungel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar