onsdag 18 april 2012


Utmattat!

Egentligen borde jag ha känt igen symtomen för länge sedan. Samma sak varje gång! Sömnproblem, ont i hela kroppen, magbesvär, dåligt minne, koncentrationssvårigheter. Listan kan göras lång. Och om jag tänker efter så har jag nog varit medveten om vad det är som händer, men som alltid försöker jag att blunda och kör på som vanligt. Jag har visserligen försökt att lägga in de nödvändiga pauserna och även övat mig i mindfullnes, men när jag tänker efter så har det alltid stannat vid just försöket.

Från och med nu måste det bli ändring!

2 kommentarer:

  1. Karla,
    DIN sista mening i dagens blogg är också den viktigaste.
    Det är du som känner och bestämmer.
    Önskar att du tar paus en tid. Det är din kropp som bestämmer hur länge - och inte din arbetsgivare.
    Detta låter så hårt, men det är verkligheten.

    Var rädd om dej och kroppen du bor i - för där ska du ju bo resten av livet.

    Välsignelseönskan från själ till själ

    SvaraRadera