söndag 15 april 2012


Själens Fågel

Ibland är det gott att återvända till det som på ett enkelt sätt talar om sånt som är svårt. Det finns en underbar liten bok som Michal Snunit skrev 1984. Den har följt mig sedan dess, skänkt tröst och glädje. Idag får ett stycke ur den beskriva stämningsläget just nu.

" Djupt inom oss finns själen.
Ingen har nånsin sett den.
Men alla vet att den finns.
Inte bara att den finns, alla anar också vad som finns inne i den.

Inne i själen,
mitt inne,
står en fågel på ett ben,
en fågel som heter Själens Fågel.
Den känner allt som vi känner.

När någon gör oss illa,
flaxar Själens Fågel
hit och dit i vår kropp
och han har så ont så ont.!

Jag hoppas för egen del och även för er att morgondagen bjuder på fortsättningen.

2 kommentarer:

  1. Karla, så blir/är bloggen även en form av vänner som bär varandra.

    Vemodigt vacker text.

    Önskar dej "tusen änglars" beskydd.
    /gb

    SvaraRadera
  2. Tack Gun-Britt, jag kände de tusen änglarna slå en ring kring mig och stödja mig tills jag jag orkade stå själv.

    SvaraRadera