onsdag 3 februari 2010

Snö, snö, snö och åter snö. Den är vacker. Den känns som när man var barn. Den täcker alla fula skavanker på gator och torg (nästan i alla fall). Den glädjer hunden och stör katterna. Den hjälper morfar och Walter att leka tillsammans utomhus, fast de kallar det att jobba. Den är helt enkelt alldeles underbar.
Men jag kan ändå inte låta bli att undra hur mycket snö det egentligen kan komma. B-O har svårigheter att göra av all snön. Gatan är full. Numera kan bara en bil åka åt gången, det går inte att mötas längre. Jag kan knappt komma ihåg när vi hade så mycket snö sist. I morse var jag ute och mätte snödjupet. Då låg det på 40 cm. Sedan dess har det snöat hela dagen. På nyheterna har de berättat att flera skolor i landet håller stängt pga den myckna snön.
Jag börjar ana att mina förhoppningar, om att bli insnöad på riktigt, kommer att infrias. Äntligen lite extremväder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar