lördag 20 februari 2010

Teknikens under är fantastiskt! Son nummer två är med sin familj på semester i Jämtland. Närmare bestämt på Galå fjällgård. Där har de hyrt en mycket trevlig och fräsch stuga. Som ett litet extra, finns en webbkamera uppsatt någonstans utanför, så nu kan vi se hur det är där. Just nu är det -21 och soluppgång!
Här står solen redan en bra bit upp på en molnfri och klarblå himmel. Soluppgången här var rent magisk. Det är -18 grader. Nattens snöstorm har bedarrat och lämnat oss med mer snö än jag kan minnas. Hela 78 cm! Och mer ska det bli. Det blir ett drygt jobb åt den (läs B-O) som ska skotta fram bilen. Själv gav jag mig klockan halv sju, utrustat med snöskyffel, iväg till brevlådan för att hämta tidningen. Det var nästan så att jag hade haft förståelse för tidningsbudet, om det inte hade funnits någon tidning idag. Men jodå, det fanns det. Men den låg slängd i snödrivan.
Katterna vägrar att gå ut. Jag har redan öppnat dörrar och fönster flera gånger så att de kan gå ut och förrätta sina behov. Men nej, de vänder och går in igen. Eftersom de är "smarta" djur, har de räknat ut att om det är otjänligt väglag på ena sidan av huset så kan de ju försöka på andra sidan. Där måste det ju vara bättre! Annat är det med Bessie! Hon rusar glatt ut i trädgården för att nästan genast fastna i någon snödriva. Mycket förvånad hoppar hon runt en liten stund och rusar sedan snabbt in igen. I vinter har vi fått en mycket "lydig" hund som snällt följer oss i våra fotspår. Det är en fröjd att vara djurägare!

Nu ska jag offra en del av min söndag åt att göra upp alternativa planer för mina samlingar. Jag tror nämligen inte på att våren har kommit 12 mars och då faller min ursprungsplan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar