lördag 20 februari 2010

Idag får det bli ett inlägg av helt annat slag än annars. Inga förskönande ordalag utan klarspråk får råda. Jag pekar inte ut någon speciell person eller grupp. Det är ett beteende som jag angriper. Om någon känner sig träffad så är det kanske det dåliga samvetet som gnager?
Det är nämligen så illa att vissa människor jag möter bara kan beskrivas i följande ordalag: lömska, baksluga, falska, illistiga, lismande, insinuanta, rävaktiga, illmariga, förljugna, hycklande, skenfagra osv.
Jag avskyr människor som tycks tro att jag är lättlurad och därmed även lättmanipulerad. Jag kan dock härmed tala om att jag varken är naiv nog för att inte genomskåda illvilliga metoder eller att jag låter mig manipuleras.
Hyenorna får se upp, jag är inte lätt att tas med i strid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar