fredag 8 januari 2010

I natt fick jag, plötsligt, en idé om vad jag ska göra med mina skolsamlingar i vår.
Det händer rätt ofta att jag funderar över något så att mitt arma huvud nästan ryker av alla tankar. Trots det kan jag inte komma på någon lösning på ett problem, hur jag än försöker. Men plötsligt vaknar jag mitt i natten och vet exakt hur jag ska gå till väga. Allt har fallit på plats. Min hjärna har sorterat in allt i de rätta facken på hjärnkontoret. Det råder ordning och reda. Vilken befrielse! Därefter har funderingarna struktur och jag kan pröva olika tankar mot varandra.
Så nu påbörjas den kreativa processen av mitt arbete. Den kräver många och långa promenader, eftersom jag tänker bäst då. Så, även hälsan främjas av tankearbete. Underbart! Jag ser fram emot vårterminens arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar