onsdag 9 februari 2011

Internet är fantastiskt!

I morse fick jag en vädjan om hjälp via facebook. Några små valpar i Göteborg behövde en amma. Valparnas mamma låg på djursjukhuset. Naturligtvis skickade jag vidare detta rop på hjälp. Så gjorde flera av mina vänner och deras vänner osv. När jag kom hem i kväll hade äldsta dottern skrivit meddelandet att allt hade löst sig. Någon av hennes vänners vänner hade meddelat detta. Så skönt!

Igår satt jag och chattade med några av mina vänner samtidigt, en i Tyskland, en i USA och en här hemma i Sverige. Med alla tre handlade konversationen om resor, semester och hur och var man vill bo på semestern. Det blev lite snärjigt att hålla isär språken, men känslan var nästan svindlande, att kunna göra så, "prata" med personer i olika världsdelar och länder samtidigt.

Ja, nog är internet fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar