söndag 30 augusti 2009

Har precis varit och lämnat av yngsta dottern vid färjan till Gotska sandön. Jag måste säga att jag inte är särskilt avundsjuk. Det blåser 10 meter per sekund och den färjan var LITEN!

Själv åker jag i morgon åka på några dagars retreat till Berget i Rättvik. Vi ska vandra. Och som alltid så gör sig mina leder påminda. Min vänstra häl gör ONT! I går köpte jag inlägg till skorna så jag hoppas att det hjälper.

Annars är några dagar i Rättvik precis vad jag behöver. Hösten blir snärjig, som alltid. Så tysdnaden och servicen på berget kommer att ladda mina batterier. Jag tar med mig min nya favorit, Stefan Edmans "Förundran", samt Dag Hammarskölds "Vägmärken". Det bästa med Berget är nämligen möjligheten att få tänka en tanke i lugn och ro tills man är färdig med den. Denna lyx får jag annars sällan njuta.

Ser i en annonstidning om bokmässan i Göteborg, att Stefan Einhorn har kommit ut med en ny bok, Vägar till visdom". Det finns alltså något att se fram emot när höstmörkret tynger min själ! Jag får nog kolla upp om inte en annan uppskattad författare, Lars H. Gustafsson, har skrivit något nytt och tänkvärt. Båda två kan konsten att förmedla tankar som värmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar