lördag 22 augusti 2009

Jag trodde väl aldrig att jag skulle hamna på en punkkonsert!
Men tonåriga barnbarnet, J, spelade med sitt band i torsdags på Pretzeltown. Jag måste säga att det, trots att det inte är min typ av musik, inte var någon uppoffring. Om jag sedan tycker att det var njutbart är en annan sak. Jag är ju av en något äldre modell än resten av publiken som stod runt omkring oss. I ålder överträffades jag endast av B-O. Jag tror att de alternativa ungdomar som var där klassade oss direkt som mor- eller farföräldrar. Hur som helst så kommer jag definitivt att köpa deras skiva som lär vara på gång.


Till min stora glädje läste jag i morse i DN att Kerstin Ekman kommer ut med en ny bok.
Något att längta till! En brasa, en kopp te och en ny bok. Saker som gör att jag kan stå ut med höstens rusk och vinterns annalkande.

Annars har jag umgåtts med Selma Lagerlöf denna sommar. Jag har läst om samtliga av hennes böcker. Som alltid, när jag gör så, upptäckte jag nya saker.
Dessutom märkte jag att hennes böcker inte är så svåra än att inte yngsta dottern skulle kunna ha glädje av dem. Nu hoppas jag bara att hon nappar.

En annan följeslagare denna sommar har varit Stefan Edman. Att kunna förena naturvetenskap, poesi och andlighet! Effekten blir bedårande vackert som i boken "Solvarv" och ofantligt berikande som i "Förundran". Båda böcker kommer att ligga framme, väl synligt, länge, länge, länge. De tål att bläddras i, att stanna upp med, att njuta av och meditera kring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar