tisdag 25 augusti 2009

Tekniska prylar! Igår försökte jag att koppla ihop min PC med en projektor. Efter det att B-O hade löst problemet med att det inte fanns något som helst livstecken i projektorn (sladden satt inte i ordentligt!), trodde jag i min enfald att det skulle vara rena rama barnleken att få igång det bildspel som jag har gjort i ordning. Men icke så. Jag bytte alla in- och utgångar på både PC och projektor, utan resultat.
Jag får väl ägna eftermiddagen åt att försöka igen. Det ska ju ändå bara regna idag. Om det inte lyckas får jag krypa till kors och be B-O igen. Det blir inte lätt efter gårdagens fadäs med sladden!

Idag ska jag träffa mina kollegor i kontraktet. Jag tror att det är idel nya ansikten. Ska bli spännade att se vilka det är och om någon har något nytt och intressant att berätta.
På inbjudan står det att vi ska äta lunch på Kulturhuset i Ytterjärna. Bara det är ett djärvt grepp från Järnagänget. Kyrkans folk har ju så MÅNGA fördomar mot allt vad Antroposofer heter. Men å andra sidan har jag fått uppleva att det finns minst lika många fördomar bland Antroposofer mot kyrkans folk! Knäppskallar finns i alla läger och för att citera en känd person från historien: den som är utan skuld må kasta den förta stenen.
Jag trivs rätt bra i båda lägren! Men så är det också ju jag som är "katten bland hermelinerna".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar