lördag 10 april 2010

Jag ska inte kommentera varken pedofilskandaler eller familjedrama med dödlig utgång eller hot mot Bjästaskolan eller störtade flygplan med presidenter ombord eller annat elände. Vi matas dagligen med mer elände än vi egentligen mäktar med. Nej, den lilla notis som fångade min uppmärksamhet och som jag roas av idag är: "Mejeri stäms av grek som blev turk på bild."
En grek, som ser ut som en turk, har hamnat (sedan länge) på yoghurtförpackningen för turkisk yoghurt. På burken med grekisk yoghurt finns, såvitt jag minns rätt, en söt liten gumma med svart sjalett. Undrar vad hon har för nationalitet. Nu skulle man ju kunna tänka sig att det inte spelar någon större roll, turk eller grek. Men där tar vi fel! Rätt ska vara rätt! Mannen ifråga känner sig tydligen kränkt i sin nationalstolthet och har stämt Jönköpingsmejeriet. Han begär 50 miljoner kronor i ersättning! Folk kan ju få fel uppfattning om honom, säger han!
Min lilla undran är nu om inte någon snäll person kan ta kort på mig, klistra bilden på vilken typ av yoghurt som helst och skriva att jag är t.ex. ryss. Jag vore oändligt tacksam för detta!

1 kommentar:

  1. Jo, det verkar ju vara en lukrativ bransch det där - att hamna på fel Yoghurtförpackning - mycket roligt!

    Hälsar Helena v H

    SvaraRadera