måndag 26 april 2010

Efter mycket letande på nätet, krångel med internetbetalningen osv blev det till slut klart med 13 flygbiljetter och 13 sängplatser på ett vandrarhem i Barcelona.
Katharinas klass ska åka på den traditionella, avslutande skolresan. Först var det tänkt att de skulle resa till Instanbul, men det blev alldeles för dyrt. Det andra alternativet, Barcelona kostade bara en bråkdel. Tack Ryan air!

Efter en veckas planering,val och beställning av matta, kakel, handfat osv samt "lite" underarbete, kommer nu mattläggaren i morgon bitti för att lägga in en ny våtrumsmatta. Han har aviserat att han kommer halv åtta, men det tror jag först när jag ser det. Jag kan inte förstå varför hantverkare nödvändigtvis ska börja arbeta klockan 7, säga till kunden att de kommer då och sen dyka upp först en timme senare. I bästa fall!
Dessutom har jag svårigheter med det faktum att maken alltid frågar: Vill du ha en kopp kaffe? Naturligtvis säger hantverkaren inte nej. Nästa fråga, till mig: Har du nåt att bjuda på? Det är här mina svårigheter börjar. Jag vill ju inte verka snål, så jag har till och med bakat en kladdkaka. Men, är det min uppgift här i livet att se till, att maken har något att bjuda på? Det resonemanget övergår mitt förstånd. Dessutom misstänker jag att hantverkarna tar betalt per timme och det går åt ganska lång tid, vid köksbordet, att diskutera bilmärken, hockeylag osv. Det kan bli dyrt! Ser med spänning fram emot räkningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar