söndag 18 april 2010

Nyss tittade jag på en norsk sida där de visade en film om hur askmolnet kommer att bre ut sig de närmaste dagarna. Norrmännen kan sin sak! Det såg mycket dramatiskt och skrämmande ut, i svart och rött.
Samtidigt hörs kritiska röster ute i Europa. Flera länder har gjort testflygningar och kommit fram till att det nog inte är så farligt att flyga genom ett askmoln. Låter ju bra för flygbolagens ekonomi. Frågan återstår dock, skulle jag våga att sätta mig på ett sådant plan? Nej, jag tror inte det!
Visserligen har vi beställt biljetter för en resa till Rom i oktober, men för den andra eventuella resan i augusti till Tyskland, kanske en tur med tåg kan locka? Hur det än blir med den saken, så lockar en bilsemester på kontinenten inte längre, i alla fall inte mig. Jag är helt enkelt för gammal för trafikeländet på Autobahn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar