onsdag 9 december 2009

Klockan är mycket, 23:00. Men jag kan inte sova. Jag är nog lika spänd inför morgondagen som den blivande 18-åringen.
Det är inte klokt vad de 18 åren har gått fort. Det låter som en klyscha men det är ett faktum. Tiden rinner iväg i en rasande fart och jag hinner inte riktigt med.
Nyss var vi småbarnsföräldrar och nu får vi en vuxen till i huset. Snart tar hon studenten och sen vet hon inte riktigt vad hon vill göra. Studera direkt eller jobba ett tag först? Jobba och spara pengar och sedan resa? Och om hon ska studera, vad och var? Många tankar att sortera ut och många beslut som ska fattas innan sista april.
Men först ska vi fira 18-årsdagen. Två av de vuxna syskonen har ju redan firat henne, nu återstår det tredje och vi, mor och far. På lördag blir det kompisarnas tur. B-O och jag ska först på konsert och sedan gå ut och äta för att därefter tyst och obemärkt ta oss till våra rum så att vi inte "stör" ungdomarna. Tur att storebror glömde några öronproppar någon gång. De kommer säkert att behövas, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar