lördag 13 mars 2010

Min utflykt till Bagarmossen och Michal Hudak´s vernissage och släpp av en ny barnbok, gav mersmak. Jag hade aldrig träffat Michal personligen utan bara pratat med honom i telefon, men nu möttes jag av en mycket vänlig och belevad man och hans lilla dotter. Jag fick ett glas cider i handen och en guidad rundtur bland bilder som är så fantasifulla och färgsprakande att man inte kan bli annat än glad. Barnböckerna är fulla av små detaljer och figurer, man kan sitta och titta i dem hur många gånger som helst och ändå alltid upptäcka något nytt. Jag köpte ett helt gäng böcker på stående fot. För jag har väntat länge på den nya boken! Så, nu har Enhörnabarnen något att se fram emot. Ja, det blev en allt igenom lyckad utflykt i vårsolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar