söndag 21 mars 2010

Hoho! Våren! Vart tog du vägen?
Efter otroliga krafttag med snöspaden fick jag altanen fri från snö och is. Dessutom ville jag komma så nära som möjligt rabatten med vårblommor. Den ligger begravd under 1 meter tung och hårt packad snö. Alltså inte de bästa förutsättningarna för vårfägring. Igår klockan halv tio, efter flera dagars skottning låg altanen helt snöfri och var på väg att torka. Nöjd med mina insatser klev jag in i duschen. När jag tio minuter senare kom ut ur badrummet möttes mina ögon av tätt snöfall! Att jag inte bröt ihop är ett rent under!
Ja, ni har säkert hört och sett det i medierna, det snöade hela dagen, mer eller mindre ymnigt. Temperaturen sjönk och vägarna, som hade varit fria från både snö och is, frös till isbanor. Bussen åkte i diket igen, Nobina ställde in alla turer utåt landet och Bengt-Olof fick åka in till stan och undsätta Katharina.
I morse lovade dock Nobina att alla turer till Överenhörna ska gå som planerade, så nu ska jag ge mig ut i trafiken och ta emot barnen för en samling om Påsken i tro och tradition.
Annika och barnen ska komma senare idag och då hoppas jag att Walter och morfar skottar fram altanen och soldäcket.
Trots alla motgångar och bakslag kan jag inte släppa tanken och hoppet om en snar vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar