lördag 16 februari 2013

Vårkänslor

Grådiset ligger tungt över Enhörna. Vårkänslorna borde vara långt borta. De väcks ju av ljuset och just det har vi inte sett så mycket av de senaste dagarna.
Men idag när jag pulsade runt i skogen infann sig vårkänslorna, snön till trots. Ett par plusgrader lät snön som har legat på granar och tallar drasa ner på oss som råkade befinna oss just där. Både Bessie och jag fick vår beskärda del av den kalla, blöta varan. Hunden såg mest förvånad ut och som alltid, när det händer något oväntat, tittade hon på mig som om det vore mitt fel!
Själv fick jag två gånger på raken en laddning blötsnö i nacken. Rätt otrevlig känsla men vid närmare eftertanke valde jag att ändå se det som något positivt. Snön smälter och det måste ju betyda att våren är på väg, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar