torsdag 17 juni 2010

Sommarledigheten har tagit sin början. Jag har njutit av en riktigt skön dag, med gräsklippning, stunder av vila, solsken och blomsterprakt. Om jag fick bestämma så skulle det fortsätta så här resten av sommaren.

Tyvärr så fick även denna dag en sorgkant i och med resultatet av omröstningen i riksdagen om fortsatt kärnkraftsutbyggnad. Ledsen? Kanske. Besviken? Absolut! Och redo för revansch!

I morgon går färden mot Vassmolösa och ett handtag med mögelsaneringen av Lena och Kristers hus. Jag har åtagit mig måleriarbete, ett arbete jag har mycket lång erfarenhet av och, om jag får säga det själv, är riktigt duktig på.
Men på söndag är jag tillbaka, för fler sköna, soliga dagar i trädgården, som är som vackrast just nu i midsommartid.

2 kommentarer:

  1. Ewa Lofvar Konradsson18 juni 2010 kl. 04:51

    Ja, det där med kärnkraften är bekymmersamt. Förstår faktiskt inte varför alliansen inte förstår att det är fel vägval och ett livsfarligt sådant.

    Hälsa vovvarna och Krister i Vassmolösa, om två veckor ska jag hämta mitt underverk!

    //Ewa

    SvaraRadera
  2. Hälsningarna ska framföras och jag ser fram emot att få träffa din lilla valp.

    SvaraRadera