söndag 20 juni 2010

Efter en arbetshelg, tillsammans med 9 raska karlar, samt en utomordentligt duktig kock i Lenas skepnad, har vi nu återbördats till hemmets lugna vrå. Det har varit otroligt kul att iaktta hur 9 män samarbetar. Ibland såg det ut som om de skulle bli osams, men de högljudda diskussionerna resulterade i att en enorm limträdbalk kom på plats. Därefter delade gubbarna upp sig i mindre grupper och arbetade på olika ställen. Allt planerat arbete blev utfört och det var inte lite arbete! Själv fick jag, i splendid solitude, utföra det tråkiga, men ack så nödvändiga, arbete med tvätt av staket och hundgård inför målning. Nu är det gjort och mannen i färgaffären hade mycket lägligt talat om att virket nu måste torka i två veckor, innan man kan måla det. Om jag räknar efter, eller rättare sagt framåt, blir det precis när jag finns på plats igen i Vassmolösa. Nåja, något måste man ju sysselsätta sig med.

I förra bloggen önskade jag mig fler goda nyheter. Det blev det med besked i dagens tidningar. Victoria och Daniels bröllop både på fram- och baksidorna samt i tjocka extrabilagor. Monarkistisk yra? Javisst! Men det lilla jag såg av bröllopet (mellan fasadtvätten) gav bilden av ett mycket fint bröllop. Värdigt men ändå personligt och avspänt. Fina tal och många kramar och pussar. Och det viktigaste av allt, de unga tu såg uppriktigt lyckliga ut.

Så, sammanfattningen av helgen är: En lyckad helg med många skratt, mycket arbete i trevligt sällskap, utsökt mat och som pricken över i:et tidningarna fulla med goda nyheter. Vad mer kan en människa begära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar