fredag 18 juni 2010

Om en vecka är det midsommarafton. Vädret idag är redan som det brukar vara då, nämligen kallt och regnigt. Samtidigt som vi fryser och funderar på om man ska tända en brasa i kväll eller inte, så kommer rapporter om att maj månad har varit den varmaste någonsin, globalt sett. Den värmen måste ha funnits på väldigt långt avstånd!
Nu är klimatförändringen inget att skratta åt, men just nu hopar sig de ödesmättade rapporterna. Finanskris, oljekatastrof, nya kärnkraftverk, smältande isberg, skyfall med dödlig utgång både i Frankrike och Bangladesh. Förmodligen har katastroferna avlöst varandra även förr i tiden, utan att vanligt folk fick reda på dem, men det är inte kul att läsa tidningarna eller följa nyheterna på TV numera.
Jag förslår, för allas välbefinnandes skull, att varje tidning, varje TV-inslag ska innehålla åtminstone en god och glad nyhet. Det räcker inte för mig att Victoria och Daniel gifter sig, en gång i livet. Jag vill ha många, små, goda nyheter. De finns, det är jag övertygad om.


1 kommentar:

  1. Ewa Lofvar Konradsson18 juni 2010 kl. 04:46

    Jag håller helt med dig Karla. Fler goda nyheter åt folket! De finns, bara man vill se och framför allt vill visa dem.

    //Ewa

    SvaraRadera