lördag 31 juli 2010

Skogens guld! Trots torkan som har rått under nästan hela juli månad har "svampmannen" (läs Bengt-Olof) försett oss med dagliga leveranser av kantareller. Vi har stekt dem i smör och stuvat dem med grädde. Vi har gjort soppa på dem och drygat ut grytor och gratänger med dem. Vi har fyllt paprikor och smördegspiroger med dem. Vi har skänkt våra barn och våra kära grannar en del av dem och jag har börjat att frysa in dem. Det tycks som om svampsäsongen har kommit igång, på riktigt, först nu, men jag har uttömt hela min samling av svamprecept redan. Jag efterlyser härmed tips och idéer om vad mer jag kan göra med alla kantareller som "svampmannen" kommer hem med. Sätt igång och skriv, vem vet kanske vi kan dela med oss av skogens guld, som tack för hjälpen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar