fredag 7 maj 2010

Jag är inte bara upprörd, jag är fly förbannat! Det händer visserligen allt som oftast, min familj kan intyga detta, och det brukar gå över rätt fort. Men idag är jag så heligt förbannat att det kommer att ta lång tid innan jag blir lugn igen. Man kan vara dum mot mig, man kan försöka att skada mig. Då blir jag arg och försvarar mig med alla medel som står mig till buds. Men om någon försker att vara elak eller förolämpande mot ett av mina barn, då kommer tigermamman fram. Och hon är inte att leka med!

Idag har en vuxen människa, som intar någon slags ledarfunktion på dotterns skola,kränkt henne och hennes kompis så till den milda grad att det liknar ett övergrepp. Att både kalla en elev vid öknamn och sen försöka, helt oförtjänt sabla ner på deras arbete, är i mina och i många andras ögon helt oförlåtligt. Ingen frisk vuxen människa skulle bete sig på ett sådant sätt. Om nu personen i fråga skulle vara mentalt sjuk, tanken finns ju efter ett sådant övertramp, så måste det finnas någon vettig person i hans omgivning som kan se till att han inte kommer i kontakt med barn och ungdomar, allt för att undvika att han gör ännu större skada.
Jag har varit en ivrig påhejare av dotterns skola och det finns många goda idéer och många fantastiska eldsjälar som arbetar där. Men efter det som hände idag, vet jag inte om jag inte tycker att det vore bäst om skolan gick i graven, för att sedan kunna återuppstå med ny ledning och nya människor. Ett är säkert, om det fortsätter som det gör nu, så kommer skolan att självdö av brist på elever. För onda handlingar omtalas och sprider sig. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar