torsdag 4 november 2010

Så många tankar som snurrar runt i mitt huvud. Jag brukar inte ha svårt att sortera tankarna och bestämma strategier för hur saker och ting ska handhas, men just nu är det absolut ingen ordning på mina tankar och strategierna lyser med sin frånvaro. Jag försöker att läsa men kommer inte ihåg vad jag har läst. Jag går iväg för att göra en sak men minns efter ett tag inte längre vad jag skulle göra. Jag tar med mig något, som min vita kökssax, och lägger ifrån mig den saken, utan att efteråt minnas vart jag har lagt den.

Experterna kallar detta för stressfenomen och det är säkert sant. Jag har varit med om det tidigare och vet att det är en övergående fas. Jag vet ju hur jag ska komma tillrätta med detta problem. Det jag inte kommer till rätta med är mysteriet med var min kökssax finns och jag saknar den varje dag, flera gånger. Så, eftersom jag själv är oförmögen att finna min sax, utlovar jag härmed en belöning till den person som hittar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar