tisdag 3 augusti 2010

Jag känner mig, åter igen, snuvad på konfekten!
Varje gång det ska bjudas på ett himmelskt spektakel, såsom kometsvärmar, extra starkt lysande planeter, eller som nu, norrsken, är himlen täckt av ett tjockt molntäcke. Det slår aldrig fel!
Jag skulle så gärna vilja se ett riktigt norrsken och eftersom jag har räknat ut att jag nog aldrig får maken till att åka på semester i öfvre Norrland i februari, så blev jag väldigt glad när jag läste i tidningen att solen har haft ett större utbrott och att man därför skulle kunna skåda norrsken även på våra breddgrader. Det såg ljust ut för himmelsk underhållning, fram till klockan åtta igår kväll, men då blev det mörkt och regnigt och chansen, att få uppleva detta hett eftertraktade skådespel, försvann. Prognosen för den kommande natten är inte heller särskilt upplyftande, när det gäller att få njuta av något himlafenomen.
Så, det är inte konstigt att jag just nu tycker att tingen är emot mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar